REITAN CONVENIENCE DENMARK A/S / 7-ELEVEN

Tid og penge bliver sparet med interaktive læringsspil i 7-Eleven

Slut med heldagskurser

Godt købmandskab betyder, at man driver forretning på en fornuftig, forsvarlig og lønsom måde – ergo, at man også sparer.

Og hvordan skal man så få 7-Eleven-franchisetagerne til at sende deres medarbejdere på kurser, der både koster tid og penge?

Det var en af de udfordringer Reitan Convenience, som varetager 7-Eleven-brandet i Danmark, stod med.

“Medarbejderomsætningen er høj, særligt i storbyerne, så vi havde brug for at finde en løsning der er tilgængelig 24/7, samtidig med at de får interaktion, som ikke kræver at købmanden skal sende sine medarbejderne på heldagskurser” siger Tina Kjelgaard, HR Partner i Reitan Convenience Denmark.

Når medarbejderne i 7-Eleven skal blive klogere på fx hygiejne og sikkerhed, er det derfor meget svært at lave træning, der ikke er baseret på e-learning. Som regel er der kun en eller to medarbejdere på job, og derfor er det svært at trække medarbejderne ud af planen til fysiske kurser i arbejdstiden.

Created with Sketch. “Jeg har været i detailbranchen i mange år, hvor jeg har været igennem meget forskellig e-learning, og som leder har jeg, qua min rolle, skulle bakke op om e-læringssystemer, som var lange, uinspirerende og tunge,” siger Tina Kjelgaard

Vil du gerne læse resten af casen om digital læring i 7-Eleven? Så hent den herunder og få indsigt i, hvordan medarbejderne bliver klogere på hygiejne og sikkerhed.

Få casen direkte i din indbakke