DANSKE BANK

Når tre medarbejdere kan påvirke adfærden hos 1500

Her fortæller Head of Change Management, Marianne Lykke Nielsen, hvordan Danske Bank arbejder med at gøre bankens medarbejdere dygtigere til at forhandle løsninger der både skaber værdi for banken og erhvervskunderne. Det er ikke blot ny viden, der skal ’fyldes på’. Men derimod ny adfærd, der skal læres.

Med 1500 medarbejdere og en omsætning på 2 mia. kr. er erhvervsdelen i Danske Bank ikke nogen lille forretning. Det er ikke desto mindre netop den forretning, som Marianne Lykke Nielsen og hendes lille team skal påvirke og forandre. De er tre medarbejdere i ’Aim High’, og de er en slags interne ’bannerførere’ for den forandringsrejse, som startede i Danske Bank da de måtte reorganisere oven på finanskrisen der skyllede ind over verden i 2008 og skabte massive forandringer, kundeflugt og masser af udfordringer til følge.

Created with Sketch. ”Aim High står for at man skal være ambitiøs og have modet til at forandre sig. Da Danske Bank mistede rigtig mange kunder i 2008, kom vi fra en selvforståelse af, at banken var urørlig. Men verden forandrer sig. Og det skal vi også,” fortæller Marianne.
Vi vil sikre en konsistent kundeoplevelse på tværs af landene
Created with Sketch. <br /> ”Aim High er med til at sikre, at forandringen sker på en smart og sammenhængende måde, så vi får fire lande til at arbejde efter de samme principper og skabe en konsistent nordisk kundeoplevelse. Derfor er det rigtig praktisk at træningen er blevet digitaliseret og dermed skalerbar via Learningbank, ” forklarer Marianne.
Læringsmål: Stærke forhandlingsevner og ’bløde værdier’

Helt konkret skal medarbejderne træne deres evne til at have strategisk dialog med kunderne, hvor forhandling er en del af det. Vil du vide mere, om hvordan Danske Bank realiserer deres læringsmål? Den komplette case kan downloades som Pdf her på siden.

Få casen direkte i din indbakke