MCDONALD'S

McDonald’s rammer målgruppen med gamificerede læringsuniverser

Fra langhåret forberedelse til langlemmede bakterier

Et frådende bakteriemonster tårner frem for dig – klar til at friturestege dine kære kolleger, som holdes fanget efter en voldsom formindskende rengøringseksplosion. Det er det nye udgangspunkt, når McDonald’s skal undervise sine medarbejdere i hygiejne – og fødevaresikkerhed.

Created with Sketch. “Tidligere var det meget manuelt, hvis man skulle lære noget nyt. Så fik man stukket et stykke papir i hånden med rigtig meget information, som man skulle læse, før man mødte op til en vagt, hvor man blev trænet på gulvet - skulder ved skulder,” fortæller Rasmus Vilhelmsen, Operations Solutions Consultant og Project Manager i McDonald’s Danmark.

“Forberedelsen hos den enkelte medarbejder var altså ret langhåret og kunne godt virke overvældende. Der kunne nemlig typisk være 6-8 timers forberedelse, når en ny medarbejder skulle starte på de forskellige stationer rundt omkring i restauranten.”

E-læring i form af powerpoints, som medarbejderne skulle klikke sig igennem var også en del af træningsrepertoiret. “Så det var ret så gammeldags med det her click-and-read-materiale, hvor man besvarede nogle spørgsmål til sidst i en test,” siger Rasmus.

Få casen direkte i din indbakke